Yeni Dönem Polis Atama 2025
- Av. Mehmet Akif Özbey
- 18 Ağu
- 21 dakikada okunur
İçindekiler Tablosu
İ) 2025 Yılı Polis Genel Atama Tercih Yapma Süresi ve Şekli Nedir? Tercih Yapmayan Polis Nasıl Atanır?
Daha önce başka bir yazımızda polislerin atama ve yer değiştirmeleri hakkında detaylı bilgiler vermiştik. Bu yazımızda polisler tarafında merak edilen bazı konulara kısaca değinilecektir.
Polislerin Görev Puanı Sistemi Nasıl Çalışıyor ve Atamaları Nasıl Etkiliyor?
Polislerin görev puanı sistemi, 6 Mart 2025 tarihinde Resmi Gazetede yayımlanan Emniyet Hizmetleri Sınıfı Mensupları Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde Değişiklik Yapılmasına Dair Yönetmelik çerçevesinde yürürlüğe girmiştir. Bu yeni yönetmeliğe göre polislerin atamaları görev süreleri, görev yaptıkları bölge şartları ve diğer hizmetleri gibi objektif kriterler neticesinde belirlenecek polis görev puanına göre yapılacaktır.
2025 yılı Haziran atamalarında ilk kez kullanılan polis görev puanı sistemi, sonraki atama dönemlerinde de kullanılacak olduğundan, polis görev puanı sisteminin bilinmesi büyük önem taşımaktadır.
Bu yeni düzenleme ile polis atamalarında, polis görev puanları objektif bir şekilde bilgisayar ortamında hesaplanacak ve yine bilgisayar destekli bir atama / kura programıyla atamalar gerçekleştirilecektir. Böylelikle daha adil ve şeffaf bir polis atama sistemi oluşturmak amaçlanmıştır.
Polis görev puanı üzerinden yapılan hesaplamaya göre atamalar yüksek olan puanlı polisten düşüğe doğru yapılır. Eşit puanda olan polisler arasında hizmet süresi fazla olan, kıdemli olan veya sicili daha iyi olan öncelik kazanır. Her atama döneminde puanlar yeniden güncellenir. Tayin isteğinde bulunanlar, puanlarına göre boş kadrolara yerleştirilir.
Bu yeni polis atama sistemi, başkomiser, komiser, komiser yardımcısı, kıdemli başpolis, başpolis ve polis rütbesindeki personel için geçerlidir. Yeni polis atama sistemine göre yapılan atamalarda, atama sonuçları ilgili polise kısa süre içinde SMS yoluyla bildirilir ve ilgili atandığı birimlere ise elektronik ortamda iletilir. Bu sayede süreç hızlanmakta ve bürokratik işlemler azalmaktadır.
Polislerin Görev Puanı Nasıl Hesaplanır?
Polis görev puanı hesabını etkileyen bir kısım faktörler bulunmaktadır. Bu faktörler şunlardır:
1. Görev Süresi (Hizmet Yılı)
o Çalışılan her yıl için belli bir puan eklenir.
o Zorunlu hizmet bölgelerinde çalışılan süre daha yüksek puan getirir.
2. Görev Yeri Zorluk Derecesi (İş Yüküne Esas Olay ve Personel Sayıları):
o Türkiye, bölge ve il gruplarına ayrılır (1. bölge, 2. bölge vb.). Coğrafi, iklim, güvenlik, yaşam ve çalışma koşulları zor olan yerlerde görev yapanlara daha yüksek katsayı uygulanır.
o Ayrıca, İstanbul’da ve Şark (Doğu) bölgelerinde görev yapan personele, bu bölgelerin özel şartlarından dolayı ek puanlar verilecektir.
3. İl Tercih Edilme Puanı: Son beş yıldaki atama ve tercih oranlarına bakılarak belirlenen bu puan, az tercih edilen yerlerde görev yapanlara ek puan avantajı sağlar.
4. Sosyo-Ekonomik Gelişmişlik Düzeyi: Ticaret Bakanlığı'nın verilerine göre daha az gelişmiş bölgelerde görev yapan polisler, daha yüksek puan kazanır.
5. Ceza ve Disiplin Durumu: Disiplin cezası almak puanı düşürebilir.
Görev Puanı Hesaplama Mantığı
Her ilin/bölgenin "görev yeri puanı" vardır. Görev Puanı hesaplama formülü ise şu şekildedir:
Görev Puanı = (Görev Yılı × Görev Yeri Puanı)
Polis Görev Puanı İtirazı
Polis görev puanı, her sene Ocak ayında Personel Bilgi Sistemine (POLNET) yüklenerek personele tebliğ edilmiş sayılır. Buna göre, yalnızca atamaya tabi personelin görev puanları POLNET modülünde “Görev Puanı” sekmesinde yayımlanacaktır. Polis görev puanının düşük olduğunu düşünen polisler, 15 gün içerisinde puanına itiraz edilebilir. Polis görev puanına itiraz, “Görev Puanı İtiraz Formu” doldurularak yapılmalıdır. İtirazlar, Personel Bilgi Sistemi üzerinden elektronik ortamda yapılır.
Polis görev puanına itiraz için şu nedenler ileri sürülebilir:
Eksik hesaplanan görev yılı
Yanlış bölge katsayısı
Ödül veya başarı belgesinin puana yansıtılmaması
Haksız ceza puanı eklenmesi
Tayin dönemine yansıyan yanlış hizmet yeri bilgisi
Polis görev puanına itiraz üzerine, itiraza konu veriler, personelin o dönemde çalışmış olduğu personel birimi tarafından kontrol edilir. Belirlenen dönemde personelin birden fazla birimde çalışmış olması hâlinde her birim kendi dönemine ilişkin kontrolleri yapar. Polis görev puanına itiraz ile ilgili işlemler Şubat ayında tamamlanır ve itiraz sonuçları Mart ayında polislere bildirilir.
Süresi içerisinde itiraz edilmemesi veya polis görev puanına itirazın reddedilmesi hâlinde duyurulan görev puanı kesinleşmiş sayılır. İtiraz üzerine yapılan inceleme ve değerlendirme sonucunda görev puanında değişiklik yapılması hâlinde yeni hesaplanan polis görev puanı kesindir.
Polis Atama Takvimi 2025
2025 yılı polis atama takvimi, Emniyet Hizmetleri Sınıfı Mensupları Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği’ne dayanmaktadır. Takvim, Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) tarafından belirlenip ilgili duyurularla personele ve kamuoyuna açıklanır. Bu takvim, atamaların türüne göre farklılık gösterir. 2025 yılı polis genel atamaları Mayıs ayı sonunda yapılmıştır.
Genel Atama ve Yer Değiştirme Dönemi
Emniyet teşkilatındaki genel atama ve yer değiştirme işlemleri genellikle her yıl Mayıs ve Haziran aylarında yapılır. Bu dönemde:
Tercih Başvuruları: Mayıs ayının ortalarında alınır.
Atama Sonuçları: Haziran ayında açıklanır.
Mazeret Atamaları ve Diğer Atamalar
Genel atama dışında kalan mazeret atamaları (eş durumu, sağlık, çocuğun eğitimi vb.) ise genellikle yılın farklı dönemlerinde gerçekleşir.
Mazeret Atamaları: Şubat ve Eylül aylarında yapılır.
Zaman Dışı Atamalar: Belirli durumlarda yılın her ayında yapılabilir.
Atama sonuçları açıklandıktan sonra polisler, sonuçları POLNET sistemi üzerinden öğrenebilecektir.
Konuyla alakalı en güncel ve kesin bilgiler için Emniyet Genel Müdürlüğü'nün resmi duyurularını ve personel bilgilendirme sistemini takip etmek önemlidir.
Polis Tayin Yerleri 2025
Polisler ülkemizin her ilinde çalışabilmekte ise de polis tayin yerleri arasında 1. Bölge ve 2. Bölge olarak adlandırılmak üzere ikili bir ayrım yapılmaktadır. Buna göre;
1. Bölge: Genel olarak Ege, Marmara, Akdeniz gibi bölgelerimizde yer alan batı illerinden oluşur. Kolay ulaşım, güçlü ekonomik, sosyal ve güvenlik koşulları bu gruba ait kriterlerdir.
2. Bölge: Kamuoyunda "şark görevi" olarak bilinen bu iller, genellikle Doğu ve Güneydoğu Anadolu ile bazı bölgeleri kapsar. Görev süreleri 1. Bölge'ye göre daha kısadır ve bu bölgelerde görev yapmak zorunludur.
1. ve 2. Bölge’de bulunan iller ve ilçelerin hangileri olduğu ve hangi il ve ilçede görev süresinin ne kadar olduğu 6 Mart 2025 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan yönetmelik ekinde detaylıca gösterilmiştir. Yazımızın uzayarak okunabilirliğinin azalmaması için ilgili tablo buraya eklenmemiştir. İlgili tabloya buraya tıklayarak Resmi Gazete üzerinden ulaşabilirsiniz.
Yeni Yönetmelikle Hangi İller ve Birimler 2. Bölge Statüsüne Alındı?
26 Şubat 2023 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan Emniyet Hizmetleri Sınıfı Mensupları Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde aşağıdaki değişiklikler yapılmıştı:
1- Polis tayin yerlerinin tespitinde uygulanan dört grup uygulaması kaldırılarak, 1. Bölge (Batı) ve 2. Bölge (Şark) şeklindeki iki bölgeli uygulamaya geçilmiştir. Yani artık Batı ve Doğu illerinin kendi arasında gruplara ayrılma uygulaması sona ermiştir.
2- 1. Bölge (Batı) illerinde polislerin zorunlu görev sürelerini doldurduktan sonra tabi oldukları rotasyon (zorunlu yer değişikliği) uygulaması kaldırılmıştır.
3- 2. Bölge (Şark) görevinden muaf tutulma ve nüfusa kayıtlı olduğu yere atanma hakkından faydalanan şehit ve gazi yakını polislerin kapsamı genişletilmiştir. Şöyle ki;
1005 sayılı İstiklal Madalyası Verilmiş Bulunanlara Vatani Hizmet Tertibinden Şeref Aylığı Bağlanması Hakkında Kanun (muharip gaziler),
5233 sayılı Terör ve Terörle Mücadeleden Doğan Zararların Karşılanması Hakkında Kanun (sivil terör mağdurları),
5434 sayılı Türkiye Cumhuriyeti Emekli Sandığı Kanununun mülga 56’ncı maddesi kapsamında olan şehit ve gazi yakınları polislerin de bu haklardan faydalanması sağlanmıştır.
4- Yaş haddinden emekliliğine 5 yıl kalan (eski uygulamada 3 yıldı) polisler, talep etmeleri ve durumlarının yönetmelikteki diğer şartlara uyması halinde, mevcut çalışma yerlerinde devam edebilecek veya istediği yere tayin olabilecektir.
5-) Polislerin çocuklarının öğrenimi mazeretiyle ipka talebinde bulunması halinde, ilgili polisin en az iki çocuğunun üniversitede öğrenim görmesi durumunda ipkası sağlanabilecektir.
6-) 6 Şubat 2023 tarihinde Kahramanmaraş’ta meydana gelen deprem sonrasında yapılan değerlendirmeler sonucunda; Kahramanmaraş, Hatay, Gaziantep ve Malatya il ve ilçeleri ile burada kurulu bulunan doğrudan merkeze bağlı taşra teşkilatları, 2. Bölge (Şark) statüsüne alınmış ve süreleri yeniden düzenlenmiştir. Bu illerde görevli polislerin, yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden sonra burada çalışacakları süre şark hizmetinde geçmiş sayılacaktır.
Ayrıca, deprem nedeniyle 2. Bölge (Şark) kapsamına alınan birimler de dahil olmak üzere doğu illerinde bulunan; bazı il ve ilçelerin görev süreleri düşürülmüştür.
7-) Şark görevini yapan polislere aynı yerde üst üste ve kesintisiz olarak ikinci şarkı yapma imkanı tanınmıştır. Ayrıca iki şark hizmeti aynı yerde kesintisiz olarak yapan polislerin tabi olacağı toplam süreler de düşürülmüştür.
Bu doğrultuda şark illerinde bulunan birimlerde görev süresini bitiren polislerin kesintisiz bir biçimde aynı yerde görevlerine devam etmesi durumunda;
Hizmet süresi (6) yıl olarak belirtilen birimlerde toplam (10) yıl,
(5) yıl olarak belirtilen birimlerde toplam (8) yıl,
(4) yıl olarak belirtilen birimlerde toplam (6) yıl,
(3) yıl olarak belirtilen birimlerde toplam (4) yıl,
(2) yıl olarak belirtilen birimlerde toplam (3) yıl kesintisiz olarak görev yapmaları durumunda ikinci şark görevi tamamlanmış sayılacaktır. Ancak bu uygulamadan Emniyet Müdürü ve Emniyet Amiri rütbesindeki polisler hariç tutulmuştur. Ayrıca geçmiş dönemlerde şarkta kesintisiz olarak çalışanların da bu haktan yararlanması sağlanmıştır.
Malatya, Kahramanmaraş, Hatay illeri 6 Mart 2025 tarihli Resmi Gazetede yayımlanan yeni yönetmelik ile 2. Bölge statüsünde bulunacağı bildirilmiştir. Gaziantep, Sivas, Osmaniye illerinin ise 1. Bölge statüsünde bulunacağı bildirilmiştir.
Polislerin Atama Yönetmeliği Yeni Yapılan Değişiklikler Neler?
26 Şubat 2023 ve 6 Mart 2025 tarihinde Emniyet Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliğinde önemli değişiklikler yapıldı. Bu değişikliklerin neler olduğunun bir kısmı, yazımızın yukarıdaki kısmında anlatılmıştır. Burada son yapılan değişiklikten daha detaylı bahsedilecektir.
6 Mart 2025 tarihinde yayımlanan yeni yönetmelik değişiklikleri şunları içermektedir:
1- Görev Puanı Sistemi Getirildi: Başkomiser ve daha alt rütbelerdeki polislerin atama ve yer değiştirme işlemleri artık görev puanı esasına göre yapılacak. Görev puanının nasıl hesaplanacağı da yine yazımızın yukarıdaki kısmında anlatılmıştır.
Yeni sisteme göre atamalar yapılmadan önce, il ve ilçelerin sosyo-ekonomik gelişmişlik düzeyi, iş yükü ve personel sayıları dikkate alınarak belirlenen görev yeri puanları, Personel Bilgi Sistemi üzerinden duyurulacak olup, polis görev puanlarına 15 gün içinde itiraz imkanı tanınmıştır. Polis görev puanı itirazlarının Şubat ayı içinde alınması, değerlendirme sonuçlarının ise Mart ayında açıklanması öngörülmüştür.
2- Polis Atamalarında Elektronik Sisteme Geçildi: Başkomiser ve daha alt rütbelerdeki polislerin atama ve yer değiştirme işlemleri artık bilgisayar destekli sistem aracılığıyla yapılacaktır. Bilgisayar ortamında toplanan verilere göre sistem otomatik olarak atamaları yapacaktır. Polis atamalarında tercihler ve görev puanı göz önünde bulundurularak, personelin rütbe, branş ve hizmet yılına göre boş kontenjanlara ataması yapılacaktır. Görev puanı eşit olanlar arasında sicil numarası düşük olana öncelik tanınacaktır. Tercihte bulunmayan veya tercihlerine yerleşemeyen polisler ise boş kalan kontenjanlara görev yeri puanı en düşük olandan başlanarak yerleştirilecektir.
3- Özel Harekat Polisi için Bulunan Atama İstisnası Kaldırıldı: Artık Özel Harekat Polisi de diğer polisler gibi atama kurallarına tabi olacaktır. Yapılan değişiklikle;
Özel Harekat polislerinin de ikinci bölge hizmetinden muaf tutulma imkanı getirilmiş,
İkinci bölge hizmetine ikinci defa veya daha fazla kez ataması yapılmış olsa da, ilk kez ikinci bölgeye gitmesine rağmen ipka vererek ikinci şark görevini yapmak istese de, özel hareket polislerinin atandıkları bölgenin hizmet süresi ne ise, tamamını yapması gerektiği düzenlenmiştir.
Özel Harekat polislerinin de, diğer polisler gibi, yönetmelikteki şartları sağlaması halinde nüfusa kayıtlı olduğu yere atanmasına imkan tanınmıştır.
4- Bazı Bölgelerin Hizmet Süresi 7 Yıla Çıkarılmıştır. Ayrıca, bu bölgelerde de üst üste ve kesintisiz olarak ikinci şarkı yapma imkanı getirilmiş, ikinci şarkın bu şekilde yapılması halinde ilgili yerde 12 yılın tamamlanması halinde ikinci şark hizmetinin tamamlanmış sayılacağı belirtilmiştir.
5- Havalimanlarının Hizmet Süresi Bulunduğu Şube Müdürlüğünün/Büro Amirliğinin Hizmet Süresi Olarak Kabul Edilmiştir.
6- Refakat İzni, Dış Sevk Sürelerinin Bölgelerde Geçen Hizmet Süresinden Sayılmayacağı Düzenlenmiştir.
7- Geçmiş Görev Puanları Yeniden Hesaplanacaktır: 2010 yılı ve öncesindeki görev puanlarının hesaplanmasında, ücretsiz izin süreleri hariç personelin tüm yıl çalışmış olduğu kabul edilerek, görevli olduğu il merkezi görev yeri puanı esas alınarak hesaplama yapılır. Buna göre hesaplanacak görev puanları, Personel Bilgi Sistemi üzerinden personele duyurulur. Duyurulan görev puanlarına on beş gün içerisinde itiraz edilebilir. Yapılan itirazlar altmış gün içerisinde sonuçlandırılır.

Polislerin Genel Atama Dönemi Nedir ve Ne Zaman Yapılıyor?
Polislerin genel atama dönemi, her yıl düzenli olarak polislerin atamalarının yapıldığı dönemi ifade eder. Bu dönemde standart atama kuralları uygulanır. Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) tarafından her yıl Mayıs - Haziran aylarında polislerin genel atamaları gerçekleştirilir. Bu dönemde genellikle:
Mayıs ayının ortalarında atama tercih başvuruları alınır.
Haziran ayı içinde ise atama sonuçları açıklanır.
Polis genel atama dönemi dışında, mazeret tayinleri (eş durumu, sağlık gibi nedenlerle yapılan atamalar) ise yılın farklı dönemlerinde, Yönetmeliğe göre Şubat ve Eylül aylarında yapılır. Atama sonuçları, açıklandıktan sonra personele kısa süre içinde SMS yoluyla bildirilir ve Personel Bilgi Sistemi üzerinden de sorgulanabilir.
2025 Yılı Polis Genel Atama Tercih Yapma Süresi ve Şekli Nedir? Tercih Yapmayan Polis Nasıl Atanır?
2025 yılı polis genel atama tercih dönemi, Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) tarafından belirlenerek duyurulmuştur. Atama takvimi ve tercih süreci, daha önceki yıllara benzer şekilde ilerlemektedir. 2025 yılı için polis genel atama tercih süresi 15 gün olarak belirlenmiş ve 24.03.2025 ile 07.04.2025 tarihleri arasında yapılmıştır.
2025 Yılı Genel Atama Tercih Süresi ve Şekli
Emniyet teşkilatında genel atama tercihleri, genellikle Mayıs ayı ortalarında alınır. 2025 yılı için ise tercihler, yeni bir atama sistemi kullanıldığı için 24.03.2025 ile 07.04.2025 tarihleri arasında yapılmıştır. Personel, tercih işlemlerini POLNET sistemi üzerinden, kendilerine tanınan belirli bir süre içinde elektronik ortamda gerçekleştirir. Tercih süresi genellikle 7 ila 15 gün civarında olur.
Tercih Yapmayan Polisin Ataması
Atamaya tabi olmasına rağmen tercih yapmayan veya yaptığı tercihlere yerleşemeyen personel, boş kalan kontenjanlara Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından atanır. Bu atama işlemi sırasında görev puanı en düşük olan polisten başlanarak yerleştirme yapılır. Yani, tercih yapmayan personel, boş kalan kadrolara re'sen (resmi makamlarca) atanır. Bu durum, personelin istediği bir yere atanamama riskini beraberinde getirdiği için tercih yapılması önemlidir.
Polis Zamandışı Atama Nedir, Hangi Hallerde Uygulanır?
Zamandışı atama, Emniyet Teşkilatında genel atama ve mazeret atama dönemleri dışında, yılın her ayında yapılabilen atamalara verilen addır. Polis zamandışı atamaları, olağan tayin dönemlerinin dışında, belirli ve acil ihtiyaçlar için kullanılır.
Polis zamandışı atamayı gerektiren durumlar ilgili Yönetmeliğin 19. maddesinde ayrıntılı olarak sayılmış olup, bazı özel durumlar şunlardır:
Emniyet ve asayişle ilgili zorunlu durumlar: Güvenlik ihtiyaçları veya operasyonel gereklilikler nedeniyle çalışan polislerin yerlerinde değişiklik yapılması gerekebilir.
Birimin kurulması, değiştirilmesi veya kaldırılması: Bir birimin kapatılması veya yeni bir birimin açılması gibi organizasyonel değişiklikler sonucunda polislerin yeni yerlerde görevlendirilmesi gerekebilir.
Müfettiş raporu veya disiplin soruşturması: Polisin görev yerinin değiştirilmesini zorunlu kılan idari ya da polis disiplin cezası kaynaklı kararlar alınması.
Sağlık durumları: Polislerin, kendisinin veya bakmakla yükümlü olduğu aile bireylerinin sağlık durumu nedeniyle, bulunduğu yerde tedavilerinin mümkün olmaması ve başka bir ile atanmalarının gerekmesi.
Eğitim veya kurs sonrası atama: Polislerin gördüğü bir kurs veya eğitim sonrasında, o alana uygun bir kadroya atanması.
Polis zamandışı atamaları, standart bir takvime bağlı kalmadığı için "zamandışı" olarak adlandırılır. Atama işlemi, ilgili birim tarafından Emniyet Genel Müdürlüğü'ne bildirilir ve ilgili polis, durumun gerektirdiği şekilde atanır.
Polis Mazeret Tayini ile Genel Atama Arasındaki Farklar Nelerdir?
Polis mazeret tayini ile genel atama, polislerin görev yeri değişikliği için kullanılan iki farklı yoldur. Polislerin mazeret tayini ile genel atama arasındaki fark, temel olarak zamanlama, sebep ve kapsam üzerinden ortaya çıkar.
Farklar | Genel Atama | Mazeret Tayini |
Zamanlama | Her yıl belirlenen genel atama dönemi (genellikle Mayıs–Haziran) | Genellikle Şubat ve Eylül aylarında yapılır. |
Sebep | Polislerin görev puanı, hizmet süresi ve bölge hizmeti zorunluluklarına göre toplu atama yapılır. | Kişisel veya ailevi zorunlu mazeretler nedeniyle yapılır. (eş durumu, sağlık, çocuk eğitimi vb.) |
Kapsam | Toplu olarak binlerce polisi kapsar. | Sadece mazereti olan polisleri kapsar. |
Başvuru | Tercihler EGM tarafından belirlenen tarihlerde alınır. | Mazeret ortaya çıktığında dilekçe ve belgelerle başvuru yapılır. |
İnisiyatif | EGM’nin planlaması ve ihtiyaçları önceliklidir. | Polislerin mazereti ve sundukları belgeler önceliklidir. |
Yer seçme | Tercih listesi sunulur, yerleştirme görev puanı ve hizmet süresine göre yapılır. | Genelde mazeretle talep edilen bölgeye öncelik verilir, tercih edilecek yerler sınırlı olabilir. |
Polis Mazeret Atamaları Ne Zaman Başlıyor?
Polis mazeret atamaları, genel atamadan farklı olarak aslında yılın belirli bir dönemiyle sınırlı değildir. Mazeretin ortaya çıkmasıyla birlikte her zaman başvuru yapılabilir. Ancak uygulamada üç ayrı zamanda polis mazeret atama dönemi bulunmaktadır:
1. Genel atama dönemi öncesi/sonrası mazeret değerlendirmesi
EGM, her yıl genel atama takviminde ayrıca “mazeret atamaları” için başvuru ve değerlendirme tarihleri açıklar.
Genellikle genel atama başvurularıyla aynı dönemde (Mayıs–Haziran) mazeret başvuruları da alınır.
Bu durumda atama işlemleri genel atama sonuçlarıyla birlikte açıklanır.
2. Yıl içinde zamandışı (ara) mazeret atamaları
Eş durumu, sağlık, çocuk eğitimi veya can güvenliği gibi acil ve belgeli durumlarda yılın her ayında başvuru yapılabilir.
EGM Personel Daire Başkanlığı, belgeler tamamlandığında atamayı bekletmeden yapabilir. Bu tür atamalar, “zamandışı atama” olarak geçer.
3. Mazeret atama dönemi
Genellikle yılda iki defa olmak üzere Şubat ve Eylül aylarında yapılır.
Asıl mazeret atamaları için, EGM tarafından bu dönem tercih edilir.
Polislerin Mazeret Atamaları İçin Gereken Belgeler Nelerdir?
Mazeret ataması başvurusu yapacak polis memurlarının, başvuru gerekçelerine göre hazırlaması gereken belgeler farklılık gösterir. Polis mazeret atamalarında, en sık görülen mazeret türleri ve gerekli belgelerin bazıları şunlardır:
Eş Durumu Nedeniyle Tayin İçin Gerekli Belgeler
Bu belgeler, eşinizin görevi nedeniyle tayin talep etmeniz durumunda istenir.
Dilekçe: Tayin talebini içeren, gerekçeli bir dilekçe.
Evlilik cüzdanı fotokopisi
Eşin görev belgesi (çalıştığı kurumdan onaylı)
Eş özel sektörde çalışıyorsa:
SGK hizmet dökümü (e-Devlet’ten alınmış, barkodlu)
İşyerinden faaliyet belgesi ve ticaret sicil kaydı
Eşin memuriyeti varsa: Atama onay belgesi / görev yeri yazısı
Sağlık Durumu Nedeniyle Tayin İçin Gerekli Belgeler
Bu belgeler, sizin veya bakmakla yükümlü olduğunuz bir aile üyesinin tedavisi için tayin talebinde bulunmanız durumunda istenir.
Dilekçe: Sağlık sorununu ve tayin talebini belirten dilekçe.
Sağlık Kurulu Raporu: Atama talep edilen yerdeki tam teşekküllü devlet veya üniversite hastanesinden alınmış, "hastalığının mevcut görev yerinde tedavisinin mümkün olmadığı"nı belirten sağlık kurulu raporu.
Tedavi Belgesi: Hastalığın teşhisi ve tedavisinin başladığını gösteren doktor raporu, epikriz (hastalık hikayesi) belgesi ve diğer tıbbi evraklar.
Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği: Hastalık sahibinin polis, eşi, çocukları, anne, baba veya kardeş olduğunu gösteren nüfus kayıt örneği
Diğer Özel Durumlar İçin Gerekli Belgeler
Şehit/Gazi Yakını Tayinleri: Şehitlik veya gazilik belgesinin fotokopisi.
Engelli Personel/Bakmakla Yükümlü Olduğu Kişi Tayini: İlgili kurumdan alınmış engellilik durumunu gösteren sağlık kurulu raporu.
Çocukların Eğitimi Mazereti: Çocuğun özel eğitim raporu (rehberlik araştırma merkezi – RAM raporu) veya belirli bir eğitim programının sadece hedeflenen ilde mevcut olduğunu gösteren resmi belge
Atama başvurusunda bulunmadan önce, Emniyet Genel Müdürlüğü Personel Dairesi Başkanlığı'nın resmi web sitesindeki güncel duyuruları kontrol etmek gerektiği unutulmamalıdır. Eksik veya hatalı belge sunulması durumunda, polis mazeret atama talebi reddedilecektir.
Polislerin Eş Durumu Tayini İçin Hangi Şartlar Gerekiyor?
Polislerin eş durumu tayini, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu ve Emniyet Hizmetleri Sınıfı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği'ndeki şartlar çerçevesinde gerçekleştirilir. Eş durumu tayini için temel şartlar şunlardır:
Genel Şartlar
1- Polis memuru, çalışma süresi bakımından atamaya tabi bölgede gerekli hizmet yılını tamamlamış olmalı (zorunlu hallerde bu şart aranmayabilir).
2- Eşler resmi olarak evli olmalı (nişanlılık veya birlikte yaşama kabul edilmez).
3- Eşlerden en az birinin fiilen görev yaptığı il veya ilçeye atama talep edilebilir.
4- Eşin görev yeri geçici görevlendirme olmamalı; sürekli kadro olmalı.
Tayin Gerekçesine Göre Özel Şartlar
1- Eşiniz Memursa: Eşi devlet memuru olan polislerin, eş durumu tayini için, atamada polisin, eşine tabi olduğu kurumlarda çalışıyor olması gerekmektedir. Aksi halde, polis olmayan eşin, polis olan eşin yanına tayin istemesi gerekecektir.
2- Eşiniz Özel Sektörde Çalışıyorsa:
Eşin SGK hizmet dökümü sunulmalı.
Çalıştığı işyerinin, atama talep edilen yerde faaliyet gösteriyor olması gerekir.
İşyerinden faaliyet belgesi ve ticaret sicil kaydı istenir.
Atama talep edilen yerde çalışmanın süreklilik arz etmesi gerekir (mevsimlik veya geçici işler kabul edilmez).
3- Eşiniz Serbest Meslek Sahibi İse: Eşinizin, tayin talep edilen yerde vergi mükellefi olduğunu ve işini kesintisiz olarak belirli bir süredir yürüttüğünü belgelemesi gerekir.
Burada sayılanların dışında da yönetmelikte geçen başka şartlar olabileceği unutulmamalıdır. Ayrıca sürecin sorunsuz işlemesi için danışmanlık almak üzere tarafımıza ulaşabilirsiniz.
Eşi Emniyet Teşkilatı Dışında Çalışanların Eş Durumu Mazeret Tayini Nasıl Yapılır?
Eşi Emniyet Teşkilatı dışında çalışanların eş durumu mazeret tayini de mümkündür, ancak izlenecek prosedür ve gerekli belgeler biraz farklıdır. Eşi polis olmayanların atamaları şu şekilde yapılır:
1. Eşin Çalışma Durumunun Belgelenmesi
Kamu Sektörü:
Eş bir devlet kurumunda memur veya sözleşmeli personel ise, çalıştığı kuruma ait onaylı görev belgesi ve atama onayı istenir.
Kurumun bulunduğu il/ilçe açıkça belirtilmelidir.
Özel Sektör:
SGK hizmet dökümü
İşyeri faaliyet belgesi veya ticaret sicil gazetesi fotokopisi.
İşyerinin bulunduğu adres net şekilde belgelenmelidir.
2. Başvuru Dönemi
Mazeret atama dönemlerinde ve genel atama döneminde yapılabilir.
Ancak evlilik veya eşin görev yerinin değişmesi gibi acil durumlarda zamandışı atama kapsamında yıl içinde de başvuru yapılabilir.
3. Başvuru Şekli
Polis, çalıştığı birime hitaben yazılmış bir polis eş durumu tayin dilekçesi verir.
Dilekçe ekinde gerekli belgeler yer alır.
Belgeler birim amirliği tarafından üst makamlara iletilir ve EGM Personel Daire Başkanlığı’nda değerlendirilir.
4. Değerlendirme ve Atama
EGM, eşin bulunduğu ilin 1. bölge mi yoksa 2. bölge mi olduğuna, personelin görev süresine ve hizmet puanına bakarak atama kararı verir.
Uygun görülürse, personelin görev yeri eşin bulunduğu ile değiştirilir.
Eşin özel sektörde çalışması durumunda, iş yerinin gerçekten aktif olduğu ve eşin fiilen orada çalıştığı SGK kayıtlarıyla karşılaştırılacaktır. Bununla birlikte, eşin geçici veya kısa süreli sigorta girişlerinin bulunması halinde başvurular genellikle reddedilecektir.
Çocuğun Eğitimi Gerekçesiyle Polis Tayini İstenebilir Mi?
Evet, Emniyet Hizmetleri Sınıfı Atama ve Yer Değiştirme Yönetmeliği kapsamında, çocuğun eğitimi gerekçesiyle tayin talebinde bulunmak mümkündür. Ancak bu talep, belirli şartlara ve özel durumlara bağlıdır.
Çocuğun Eğitimi Sebebiyle Tayin Şartları
Çocuğun eğitimi nedeniyle polis tayini, genellikle çocuğun sağlık durumuyla ilişkilidir. Yönetmeliğin ilgili maddelerine göre, bir polis memuru, çocuğunun özel bir eğitim alması gerektiği durumlarda tayin isteyebilir. Bununla birlikte polisin çocuğu özel eğitim almasa bile, çocuğunun eğitimi nedeniyle polis tayini yapılabilir. Buna göre çocuğun eğitimi gerekçesiyle polis tayin şartları iki başlıkta altında incelenebilecektir:
Özel Eğitim Zorunluluğu: Çocuğun, özel bir eğitime ihtiyaç duyduğunu belirten resmi sağlık raporları ve bu eğitimin mevcut görev yerinde sağlanamadığına dair belgeler sunulması halinde çocuğun eğitimi gerekçesiyle polis tayini yapılabilecektir.
Devlet Okulu Şartı: Bazı durumlarda, çocuğun kazandığı bir devlet okulunun (örneğin, sınavla girilen nitelikli bir okul) bulunduğu ilde görev yapma talebi de değerlendirmeye alınabilir.
Polisler, çocuklarının ilköğretimden ortaöğretime geçiş sınavı sonucunda aldığı puan, yüzdelik dilimi ve okul türüne göre görev yaptığı ilde yerleşebileceği okul bulunmaması halinde yer değişikliği talebinde bulunabilecektir. Ancak polislerin böyle bir talepte bulunabilmesi için; öncelikle görev yaptığı ilden tercihte bulunması, bulunduğu ilde uygun okul bulunmaması halinde ise görev yapmakta olduğu bölgedeki diğer illeri tercih etmesi zorunludur.
Unutulmamalıdır ki, çocuğun eğitimi gerekçesiyle tayini yapılan polisin, ikinci bölgedeki hizmet sürelerini doldurma yükümlülüğü devam edecektir. Yani çocuğunun eğitiminin bitmesiyle ikinci bölge hizmet süresini tamamlamak üzere tekrar ataması yapılabilecektir.
Çocuğun Eğitimi Nedeniyle Tayinde İstisnai Durum: Tayin Erteleme Hakkı
Çocuğun eğitimi nedeniyle polis tayininin bir diğer yolu da tayinin ertelenmesidir. Aslında bu yeni bir tayin yapılması anlamına gelmemekte, polis hakkında yapılan tayinin durdurulmasını sağlamaktadır.
Bulunduğu birimde hizmet süresini dolduran ve genel atamaya tabi olan polislerden, çocukları ilköğretim, ortaöğretim veya üniversite son sınıfa geçenler, bir sonraki genel atama dönemine kadar tayinlerinin ertelenmesini talep edebilir. Bu hak, çocuğun mevcut eğitimini aksatmaması amacıyla tanınmıştır.
Başka bir deyişle, ikinci bölgeye atama sırası gelen veya ikinci bölgedeki hizmet süresini doldurduğu için birinci bölgeye dönecek polislerden, çocukları ilköğretim, ortaöğretim ve üniversite son sınıfa geçecek olan polisler ile en az iki çocuğu üniversite öğrenimi gören polislerin tayini talepleri üzerine ertelenebilecektir. Ancak bu suretle polislerin öğrenim sebebiyle erteleme talebinde bulunabilmesi için, çocuğunun aktif öğrencilik kaydının bulunması gerekmektedir.
Sağlık Sorunları Nedeniyle Polis Mazeret Ataması Nasıl Yapılır?
Sağlık sorunları nedeniyle polis mazeret ataması, polisin kendisinin veya bakmakla yükümlü olduğu aile bireylerinin sağlık durumu nedeniyle yapılır. Yönetmeliğin 30 ve 37. maddelerinde açıklanmıştır. Bu atama için belirlenen süreç ve şartlar şunlardır:
Tayin İçin Gerekli Şartlar
Sağlık sorunları nedeniyle polis mazeret ataması talebinde bulunabilmek için sağlık sorununun, mevcut görev yerinde tedavisinin mümkün olmadığına dair resmi bir belge ile kanıtlanması gerekir. Başvuru, iki farklı duruma göre değerlendirilir:
1. Polisin Kendi Sağlık Sorunu: Polis memurunun, görevinin devamına engel teşkil eden veya mevcut görev yerinde tedavisi imkânsız olan bir hastalığı varsa, sağlık sorunları nedeniyle polis mazeret tayini istenebilir.
2. Bakmakla Yükümlü Olduğu Aile Bireyinin Sağlık Sorunu: Polisin eşi, çocukları, annesi, babası, kardeşi gibi bakmakla yükümlü olduğu kişilerin sağlık sorunları da tayin için geçerli bir mazerettir. Bu durumda da sağlık sorunları nedeniyle polis atamasının yapılabilmesi için aynı şekilde, mevcut görev yerinde tedavinin yapılamadığı veya yetersiz kaldığı kanıtlanmalıdır.
Başvuru Süreci ve Gerekli Belgeler
Sağlık sorunları nedeniyle polis mazeret ataması talebi her dönemde yapılabilecektir. Bununla birlikte, talep üzerine yapılacak atamalar, mazeret ataması dönemlerinde veya genel atama dönemlerinde yapılacaktır. Ancak acil ihtiyaçların bulunması halinde zamandışı atamaya tabi olarak, sağlık sorunları nedeniyle polis mazeret atamasının en kısa sürede yapılması da sağlanabilir. Sağlık sorunları nedeniyle polis mazeret atamasında başvuru için aşağıdaki belgeler istenir:
1. Dilekçe: Sağlık sorununu, tedavi ihtiyacını ve tayin talebini belirten gerekçeli bir dilekçe. Dilekçede, atama talep edilen il ve hastane belirtilmelidir.
2. Sağlık Kurulu Raporu: En önemli belgedir. Atama talep edilen yerdeki tam teşekküllü bir tam teşekküllü Devlet hastaneleri, Devlet eğitim ve araştırma hastaneleri ve üniversite hastanelerinden (özel hastaneler ile özel veya vakıf üniversitelerine bağlı hastaneler hariç) alınmış, "hastalığının mevcut görev yerinde tedavisinin mümkün olmadığı" ve "tedavisinin atama talep edilen ilde devam etmesi gerektiği" ibaresini içeren sağlık kurulu raporu sunulmalıdır.
3. Tıbbi Belgeler: Hastalığın teşhis ve tedavisini gösteren diğer tıbbi evraklar, epikriz (hastalık hikayesi), tetkik sonuçları ve doktor raporları.
4. Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği: Sağlık sorunu olan kişinin, polisin bakmakla yükümlü olduğu kişi olduğunu kanıtlamak için istenir.
Belgeler eksiksiz bir şekilde tamamlandıktan sonra başvuru dilekçesi ile diğer bütün belgeler, bağlı bulunulan İl Emniyet Müdürlüğü Personel Şube Müdürlüğü'ne veya İlçe Emniyet Müdürlüğü Personel Büro Amirliği’ne teslim edilerek başvuru süreci başlatılır. Başvuru Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından değerlendirildikten sonra, olumlu veya olumsuz olan atama kararı ilgili polise bildirilir.
Unutulmamalıdır ki, sağlık sorunları nedeniyle polis mazeret ataması için sunulan belgelerin eksiksiz, güncel ve resmi makamlarca onaylı olması büyük önem taşımaktadır. Eksik veya hatalı belge sunulması, başvurunun reddedilmesine neden olabilir.
Polislerin İsteği Dışında Başka Bir İle Atanması Mümkün Müdür?
Evet, polislerin isteği dışında başka bir ile atanması mümkündür. Bu tür atamalar genellikle re'sen atama olarak adlandırılır. Polislerin isteği dışında başka bir ile atanmasına sebebiyet veren re'sen atamanın başlıca nedenleri şunlardır:
Genel Atama Dönemi: Yıllık genel atama döneminde, personel tercih yapmamışsa veya tercihlerine görev puanı yetmemişse, Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından boş kadrolara re'sen ataması yapılır. Bu atama sürecinde, polisin görev puanı ve emniyet teşkilatının ihtiyacı ön planda tutulur.
Disiplin veya İdari Nedenler: Bir disiplin soruşturması veya idari bir kararla, polisin mevcut görev yerinden başka bir yere nakli uygun görülebilir. Bu da polisin isteği dışında başka bir ile atanmasına sebebiyet verebilecektir.
Hizmet İhtiyacı: Emniyet teşkilatının operasyonel veya idari ihtiyaçları doğrultusunda, birimler arası dengeyi sağlamak amacıyla polisler re'sen atanabilir. Özellikle yeni kurulan birimlere veya personel açığı olan illere bu şekilde atamalar yapılabilir. Bu usul de polisin isteği dışında başka bir ile atanmasına sebep olacaktır.
Polisin isteği dışında başka bir ile atanması, emniyet teşkilatın işleyişi ve personel planlamasının bir parçasıdır. Ancak bu atamaların her zaman usulüne uygun olduğu anlamına da gelmemektedir. Yapılan atamaların dava açılarak yargıya taşınması halinde, isteği dışında bir ile atanan polisin ataması durdurulabilecek ve hatta istediği bir ile atanması sağlanabilecektir.
Polislerin Atama Sonuçları Nereden ve Nasıl Öğreniliyor?
Polislerin atama sonuçları, yeni yapılan değişiklikle birlikte artık Emniyet Genel Müdürlüğü (EGM) tarafından iki farklı yolla duyurulmaktadır:
1. POLNET Sistemi Üzerinden Öğrenme
Polislerin atama sonuçlarını öğrenmek için en yaygın ve resmi yöntem, eskiden beri kullanılan POLNET sistemidir.
Her personel, kendisine ait kullanıcı adı ve şifre ile POLNET sistemine giriş yaparak atama sonuçlarını sorgulayabilir.
Atama kararı çıktığında, ilgili personel kendi ekranından atandığı birim ve ili görüntüleyebilir.
2. SMS ile Bilgilendirme
İlk kez 2025 yılı Mayıs ayı içerisinde yapılan genel atama dönemiyle, polis atama sonucunun SMS ile bilgilendirme dönemi başlamıştır. Bundan sonra yapılacak polis atama sonuçlarının da SMS ile ilgilisine bildirileceği öngörülmektedir. Bu yöntemde, Emniyet Genel Müdürlüğü, atama sonuçları açıklandıktan sonra personele kayıtlı cep telefonu numarası üzerinden kısa mesaj (SMS) yoluyla bilgilendirme yapar.
Atama sonucu, "Atandığınız yer: [İl Adı] [Birim Adı]" şeklinde kısa bir mesajla iletilir.
Bu bilgilendirme, atama sonuçlarının kesinleştiğini ve kararın yürürlüğe girdiğini gösterir.
Sonuçların Açıklanma Zamanı
Genel atama sonuçları genellikle Haziran ayı içerisinde, mazeret atamaları ise başvuru dönemini takip eden aylarda (genellikle Şubat ve Eylül) açıklanır.
Polislerin Tayin Dilekçesinin Durumu Nereden Takip Ediliyor?
Polislerin tayin dilekçelerinin durumu, POLNET sistemi üzerinden takip edilir. Her polis, kendine özel kullanıcı adı ve şifresiyle POLNET'e giriş yaparak başvurusunun güncel durumunu görebilir. Polislerin tayin dilekçesinin sisteme işlenip işlenmediği, başvuru neticesinde karar verilip verilmediğini polisler bu sistem aracılığıyla görebilmektedir. Ayrıca, bağlı bulunulan Personel Şube Müdürlüğü'nden de polis tayin dilekçesinin durumu hakkında sözlü bilgi alınabilmektedir.
2025 Yılı Polis Atama Sonuçları Ne Zaman Açıklanır?
2025 yılı polis atama sonuçları, şimdiye kadar iki farklı tarihte açıklanmıştır:
1. 7 Şubat 2025 tarihinde 2025 yılı polis birinci dönem mazeret atamaları açıklanmıştır.
2. 26 Mayıs 2025 tarihinde 2025 yılı polis genel atama sonuçları açıklanmıştır.
Eylül ayı içerisinde de 2025 yılı polis ikinci dönem mazeret atamalarının açıklanması beklenmektedir. Bu atama tarihleri yönetmelikle belirlenmiş tarihler olup, Emniyet Genel Müdürlüğünce bu tarihlerin dışında her zaman zamandışı atama yapılması mümkündür.
Polislerin Atama Sonrası Göreve Başlama Süresi Ne Kadardır?
Polislerin atama ve yer değiştirme emirleri, atanan polisin ilk amirine geldikten sonra, en geç 10 gün içinde ilgili polise tebliğ edilir ve ilişiği kesilir. Ancak, genel atama döneminde atanan polisler için ilişik kesme tarihleri Emniyet Genel Müdürlüğünce belirlenir.
Polislerin atama kararının verilmesinden sonra,
Aynı ilde başka bir göreve atanan polisler, atama emirinin kendilerine tebliğ gününü,
Başka bir ile atanan polisler, atama emirlerinin kendilerine tebliğ tarihinden itibaren 15 gün içerisinde o yere hareket ederek belli yol süresini,
izleyen iş günü içinde işe başlamak zorundadırlar.
Başka yerdeki bir göreve atanan polislerden süresi içinde hareket ederek belli yol süresi sonunda yeni görevlerine başlamayanlara, eski görevlerinden ayrılış ve yeni görevlerine başlayış tarihleri arasında aylık verilmemek şartı ile 10 günlük bir süre daha verilebilir. Belge ile isbatı mümkün zorlayıcı sebepler olmaksızın bu süre sonunda da yeni görevlerinde işe başlamayanlar memuriyetten çekilmiş sayılırlar. Dolayısıyla polislikten çıkarılırlar.
Polis İstek Dışı Atama Kararına Karşı Dava Açılabilir Mi?
Evet, polis istek dışı atama kararına karşı dava açılabilir. Bu tür bir atama kararı, idari bir işlem olduğu için, kararın hukuka aykırı olduğu iddiasıyla idari yargıda iptal davası açılması gerekir. Polis istek dışı atama kararına karşı dava açma süresi, istek dışı atama kararının ilgili polise tebliğ veya ilan tarihinden itibaren 60 gündür. Bu süre hak düşürücü bir süredir, yani bu süre içerisinde dava açmayanların ataması kesinleşmiş olur.
Polis Memuru Son Tercihlerinden Birine Atandığında İptal Davası Açabilir Mi?
Polis memurunun, atama yönetmeliği çerçevesinde yaptığı tercihlerden birine atanması durumunda, bu ister ilk tercihi iste de son tercihi olsun, bu atamaya karşı iptal davası açma hakkı bulunmaktadır. Ancak yeni görev puanı ve atama sistemiyle, genel atamalarda bilgisayar destekli atama sistemine geçilmesi sebebiyle, yapılan atamalarda hata oranı düşmüştür.
Ancak mazeret atamasının kabul edilmemesi, görev puanının yüksek olmasına rağmen genel atamada düşük tercihine atanması, zamandışı ve istek dışı atamaya tabi tutulması gibi sebeplerle polisler, haklarında yapılan atama kararının iptali için dava açabilecektir.
Polislerin Atama Kararlarına Karşı Hangi Yasal Yollar İzlenebilir?
Polislerin atama kararlarına karşı, atamayı yapan makama itiraz, Kamu Denetçiliği Kurumuna başvuru gibi hakları bulunsa da, en etkili çözüm idari yargıda iptal davası açılmasıdır. Ancak bu yolunda etkili olarak kullanılabilmesi için dava dilekçesinin özenle hazırlanması ve sürecin titizlikle takip edilmesi gerekmektedir.
Polislerin Atama Taleplerinin Reddinin Dava Yoluyla İptali
Polislerin atama taleplerinin reddi kararı, idari bir işlem olduğu için buna karşı idari yargıda iptal davası açılması gerekir. Bu dava, atama talebinin reddedilmesinin hukuka aykırı olduğu iddiasıyla açılır.
Dava Açma Süreci
1. Red Kararının Tebliği: Süreç, polislerin atama taleplerinin reddine dair kararın yazılı olarak tebliğ edilmesiyle veya Emniyet Genel Müdürlüğünce ilan edilmesiyle başlar.
2. Dava Açma Süresi: Red kararının tebliğ edilmesinden itibaren 60 gün içinde yetkili İdare Mahkemesi'ne dava açılması gerekir. Bu sürede açılmayan davalar kaybedilecektir.
3. Dilekçe Hazırlığı: Dava dilekçesinde, polislerin atama taleplerinin neden reddedildiğini ve bu ret kararının neden hukuka aykırı olduğunu detaylı bir şekilde açıklaması gerekir. Gerekçeler genellikle şu noktalara dayanır:
Mazeretin Kabul Edilmemesi: Özellikle sağlık veya eş durumu gibi mazeret tayinlerinde, sunulan belgelerin yeterli olmasına rağmen talebin reddedilmesi.
Takdir Yetkisinin Keyfi Kullanılması: İdarenin, polisleri atama kararında sahip olduğu takdir yetkisini objektif ve hizmetin gereklerine uygun şekilde kullanmaması.
Hukuki Dayanak Eksikliği: Polislerin atama taleplerinin reddi kararının, somut bir hukuki dayanağa veya kanıtlanmış bir gerekçeye dayanmaması.
Dava Sonuçları ve Etkileri
Dava Kabulü: Mahkeme, ret kararını hukuka aykırı bularak iptal ederse, idare yeniden bir değerlendirme yapmak ve hukuka uygun bir karar almak zorundadır. Bu genellikle polislerin atama taleplerinin yeniden değerlendirilerek kabul edilmesi anlamına gelir.
Dava Reddi: Mahkeme, idarenin ilgili polislerin atama taleplerinin reddi kararını hukuka uygun bulursa davanızı reddeder ve karar kesinleşir.
Dava sürecinin sağlıklı ilerlemesi ve hak kaybı yaşamamak için, bir avukattan hukuki destek alarak tüm süreci doğru yönetmeniz büyük önem taşımaktadır.
Yorumlar